ترور شهید هنیه، شکست راهبردی رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
یادداشت شاهر الشاهر، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه چین؛

ترور شهید هنیه، شکست راهبردی رژیم صهیونیستی

حماقت سیاسی بزرگ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و جرقه افزایش تنش در منطقه لگه ننگ دیگری بر کارنامه جنایت‌های این رژیم جعلی است که حادثه ترور تهران آخرین آن نخواهد بود.
شاهر الشاهر؛ استاد روابط بین‌الملل دانشگاه چین
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۰۰۸

ترور شهید هنیه، شکست راهبردی رژیم صهیونیستی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رژیم صهیونیستی از روز نخست عملیات «طوفان الاقصی» متوجه شکست راهبردی خود شد و اکنون صحبت از تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی به موضوع و گزینه روی میز مقاومت تبدیل شده است.


شکست راهبردی ای که با ناتوانی صهیونیست ها در تحقق اهداف اعلامی شان مبنی بر نابودی مقاومت فلسطین همراه شد، رژیم اشغالگر را به فکر اقدام تاکتیکی به هر شیوه ممکن انداخت تا بتواند افکار عمومی شهرک نشینان را از شکست و عملکرد ضعیف کابینه موقت در آزادی زندانیان در بازداشت جنبش حماس منحرف کند.

حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی و نیاز نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به حمایت از لابی صهیونیستی، کمک زیادی به سمت تل آویو برای ارتکاب هر نوع جنایتی که نتانیاهو می‌خواهد، سوق می دهد


تحولی که در منطقه رقم خورد، هدف قرار دادن ضاحیه بیروت و تهران به وسیله رژیم صهیونیستی و شهادت فؤاد شکر، نفر دوم تشکیلات حزب الله و اسماعیل هنیه، فرد شماره یک حماس بود. حماقت سیاسی بزرگ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و جرقه افزایش تنش در منطقه لگه ننگ دیگری بر کارنامه جنایت های رژیم صهیونیستی است که حادثه ترور تهران آخرین آن نخواهد بود.
 
شاهد حماقت بزرگ رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ به کل منطقه هستیم، زیرا نتانیاهو می پندارد این، همان چیزی است که می تواند وی را از سرنوشت سیاهی که در انتظارش است، نجات دهد. نتانیاهو که رگ و ریشه نازیسم دارد و انتقام گیری در وی غریزی و جزو خوی حیوانی اش است، از همه کسانی که معتقدند وی عامل فضاحت و تضعیف رژیم صهیونیست است، انتقام می گیرد و به این وسیله این رژیم را به بدترین سرنوشت ممکن از زمان تأسیس رژیم جعلی رسانده است. این موجود غاصب و غده سرطانی با وجود همه تقلاهایش نتوانست تفکراتش را به دیگر کشورهای منطقه بقبولاند.


حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی و نیاز نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به حمایت از لابی صهیونیستی، کمک زیادی به سمت تل آویو برای ارتکاب هر نوع جنایتی که نتانیاهو می‌خواهد، سوق می دهد. سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا، سخنرانی وی در کنگره، طعنه و تشویق های حمایتگرانه از وی و حمایت مطلق اعضای کنگره که اسیر پول رژیم صهیونیستی برای تامین مالی کمپین های انتخاباتی خود هستند، به غرور و تحریک غریزه حیوانی وی کمک کرده است.


مجدل شمس و موشک اشتباهی!

نتانیاهو که به دنبال بهانه ای برای گسترش دامنه جنگ بود، حادثه مجدل شمس را بهانه ای برای گسترش جنگ در جنوب لبنان یافت. حزب الله مسئولیت این حادثه را قاطعانه رد کرد، حتی اگر پرتاب موشک اشتباه بوده باشد، همه می دانند حزب الله جسارت پذیرش اشتباه را (در صورت وقوع) و عذرخواهی برای آن دارد و سوابق تاریخی نیز این موضوع را تأیید می کند.


مردم سوری الاصل مجدل شمس که حامی حزب الله و مقاومت هستند و از خدمت در صفوف اشغالگران صهیونیست خودداری می کنند، دروغ های نتانیاهو را افشا کردند و در معرض افکار عمومی قرار دادند. رفتار اشغالگران با اعراب مجدل شمس، نژادپرستی آن ها را برملا کرد.


با تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان، برخی کشورهای عربی سعی در بزرگنمایی آن برای گسترش لبنان هراسی داشتند، زیرا این کشور فصل گردشگری مهمی را تجربه می کند، بنابراین برخی از کشورها با غرض فشار اقتصادی، از شهروندان خود خواستند لبنان را ترک کنند و پروازهای عازم لبنان را متوقف کردند.


این کشورها فراموش کردند از شهروندان خود بخواهند رژیم صهیونیستی را ترک کنند، زیرا این رژیم نیز در صورت متوسل شدن به جنگ با لبنان ناامن خواهد شد. آمادگی حزب الله و محور مقاومت و جدیت آنها در پاسخگویی به تجاوزات صهیونیستی، پاسخ رژیم صهیونیستی را به عملیات امنیتی در جنوب لبنان محدود کرد.


به نظر می آید تمایل نتانیاهو برای گسترش جنگ فروکش کرده است، زیرا همه داده ها نشان می دهد آنچه حماس در اختیار دارد از 10 درصد قدرت حزب الله تجاوز نمی کند و بنابراین رژیم صهیونیستی قادر به تحمل عواقب جنگ فراگیر نیست.


ترور شهید اسماعیل هنیه

ترور شهید هنیه در ایران حماقت بزرگی برای طرف صهیونیست به شمار می رود، زیرا پیام‌های سیاسی متعددی به ایران و بقیه کشورهای محور مقاومت داشت. هنیه تنها رئیس دولت منتخب فلسطینی بود که در قطر زندگی می کرد و در داخل مثلث (قطر-ترکیه-ایران) می گنجید.


انتخاب تهران به‌عنوان محل ترور هنیه از سوی رژیم صهیونیستی با هدف ناامن جلوه دادن ایران و اعمال فشار بیشتر بر این کشور است. این عملیات برای تهران به عنوان کشور میزبان که مسئولیت حفاظت از میهمانان را برعهده دارد، پیام بزرگی داشت؛ به همین دلیل در وهله نخست، در گرفتن انتقام از حق حاکمیت خود و در وهله دوم، خونخواهی هنیه دریغ نخواهد کرد.


شکاف امنیتی در هر کشوری امکان وقوع دارد

شکاف امنیتی ای که در ایران رخ داد، در هر کشور جهان ممکن است رخ دهد و تلاش برای ترور دونالد ترامپ تنها نمونه ای از آن است؛ با این تفاوت که آنچه در آمریکا اتفاق افتاد اقدامی ظاهراً نمایشی و نشئت گرفته از عامل داخلی بود. علاوه بر این، هدف قرار دادن تهران به وسیله دشمنان خارجی و در رأس آنها رژیم صهیونیستی به تقویت انسجام و همبستگی ایرانیان در فضای داخلی  کمک کرد.

ترور شهید هنیه در ایران حماقت بزرگی برای طرف صهیونیست به شمار می رود، زیرا پیام‌های سیاسی متعددی به ایران و بقیه کشورهای محور مقاومت داشت


پاسخ ایران به عملیات تروریستی اجتناب ناپذیر است و آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور جدید ایران که به نظر می آید از روز نخست با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند، بر آن تأکید کردند.

 


به نظر می آید رژیم صهیونیستی از همان روز نخست روی کار آمدن مسعود پزشکیان می خواست برای افزایش تنش میان تهران و واشنگتن و جلوگیری از هرگونه گفت وگو و نزدیکی میان دو طرف هیزمی بر آتش بیفکند. ایران به طرف مستقیم تقابل با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و دیگر نقش آن در حمایت از محور مقاومت کافی نیست؛ چنین تقابلی ما را به جنگی منطقه ای می کشاند که زمان آن قابل پیش بینی نیست، اما آنچه مسلم است، اینکه با پیروزی محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی پایان می یابد. 


آنچه در ایران و منطقه رخ داد، غافلگیرکننده نبود و آخرین چالش و شاید خطرناک‌ترین آن نیز نخواهد بود؛ موضوعی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار اخیر خود با بشار اسد، رئیس‌جمهور روسیه بر آن تأکید کرده بود.


خودداری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره ترور اسماعیل هنیه، مؤید دخالت و مشارکت آمریکا یا دست کم نشان دادن چراغ سبز به رژیم صهیونیستی است. به نظر می‌آید غزه امن‌ترین مکان برای رژیم صهیونیستی و شاهد آن، ناکامی آنها در حذف رهبران مقاومت در این منطقه است که ضعف و ناتوانی نیروهای امنیتی صهیونیست را آشکار کرد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده